Falu Kanotklubb Falu Kanotklubb Falu Kanotklubb Falu Kanotklubb Falu Kanotklubb

Fint årsmöte! (2016-01-22)

Aktuellt | Nyheter | Föreningsinfo | Styrelsen

Falu kanotklubb 2016Ett fint gäng samlades i klubbens konferenslokal för att sammanfatta verksamheten 2015 och blicka fram emot 2016. Det blev också en tillbakablick över den utveckling klubben haft sedan 1996, då klubbens grundades. De senaste tio åren har utvecklingen gått rakt uppåt och idag är klubben en av de största kanotklubbarna i kanotförbundet. Med paddlingsaktiviteter både på lugnt vatten och i strömmande vatten, i första hand för barn och ungdomar men också för vuxna och familjer.

2014 och 2015 lyckades Falu kanotklubb ordna 900 ledarledda pass per år med barn och ungdom. Detta tack vare många engagerade och kunniga ledare, speciellt unga ledare 15-25 år. Med ett stort engagerat team kunde vi dessutom arrangera 10 tävlingar i kanotslalom och störtlopp varje år. Utöver glädjen att lära sig paddla, träna och tävla har den stora aktiviteten lett till idrottsliga framgångar. 10 av 14 landslagsaktiva i kanotslalom var från Falu kanotklubb förra året.

Falu kanotklubbI Hosjöholmen sker dessutom mycket paddling på egen hand, där medlemmar i alla åldrar paddlar regelbundet i forsen och på Sundbornsån. Varje vecka rekreationspaddlar fler och fler, och den verksamheten växer markant. Klubben jobbar också på att göra paddling tillgängligt för funktionshindrade och numera har klubben tre ledare med kunskap om paddling och handikapp. Skolungdomar har under året fått möjlighet att prova forspaddling i Hosjöholmen; liksom företag, svensexor, möhippor, familjer mm. Ett fantastiskt år!

Jonas Friedel slutar nu som ledamot i klubbens styrelse då han flyttar till Hallstahammar för jobb. Han kom till Falun hösten 2010 och har varit en härlig vän, atlet, coach och ledamot. Årsmötet avtackade honom för allt han gjort och att vi har fått ”låna honom” i fem fina år. Genom Jonas har nu kanotslalomidrotten kunskap för att utvecklas i Västerås.

2016 planeras bli lika fantastiskt för Falu Kanotklubb. Ledorden är paddla med kvalitet och glädje!

Verksamhetsberättelse 2015  –  Verksamhetsplan 2016

Se fler bilder

Styrelsen 2016 består av

• Bo-Marcus Lidström (ordförande)